Historia

Aktiven toiminta käynnistettiin 2010 alusta perustajiensa tahdosta kasvattaa myyntiorganisaatioiden tuottavuutta, tehdä töitä myyntihenkisten ihmisten kanssa, pitää itsensä terveenä liikkumalla aktiivisesti ja monipuolisesti ja kehittämällä omaa osaamistaan jatkuvasti. Nämä samat arvot yhdistävät koko työyhteisöämme.

Tämän pohjalta rakentuivat yhtiön alkuperäiset henkilöstöarvot, jotka olivat hyvinvointi, oppiminen ja myyntihenkisyys.

Osana henkilöstöarvojen toteuttamista yhtiölle päätettiin perustaa tytäryhtiö ulkomaille hyvinvoinnin ja jatkuvan oppimisen motivaation takaamiseksi. Kohdemaaksi valikoitui Thaimaa. Thaimaan ilmasto, edulliset elinkustannukset, sopiva aikaero ja erinomaiset urheilu- ja harrastusmahdollisuudet olivat asioita, jotka tekivät kohteen valitsemisesta helpon.

Vuodet 2010 ja 2011 menivät yhtiöiden perustojen rakentamisessa sekä palveluprosessien best practices -toimintamallien löytämisessä. Näinä vuosina rakennettiin Aktiven palvelumallin perusta, jota on kehitetty siitä asti eteenpäin.

Vuoden 2012 aikana toimintaa alettiin kasvattamaan maltillisesti ja tällöin hankittiin ensimmäiset merkittävät asiakkuudet, joiden kanssa yhteistyötä syvennettiin. Palvelumallin kehittyessä pystyimme lunastamaan vaativatkin asiakaslupaukset, joka mahdollisti uusien asiakkuuksien hankkimisen.

Vuoden 2013 alusta aloitettiin ensimmäiset kansainväliset Pre-Sales toimeksiannot. Aktiven prosesseilla on pystytty lyhyessä ajassa tuottamaan huippuluokan palvelua myös erittäin vaativilla markkinoilla kuten Venäjällä.

Vuoden 2014 alussa Aktiven toimitilat muuttivat Heikkiläntie 7:ään vanhojen tilojen käydessä liian pieneksi. Samana vuonna palveluvalikoimaa laajennettiin push-myynnin tukemisesta inbound-liidien hoitamiseen ja hallintaan yhteistyössä edealer™:n kanssa.

Syksyllä 2014 Aktive International Oy:n liiketoiminta myytiin Healthia Oy Ab:lle. Liiketoiminnan yhdistäminen Healthian alle tulee nopeuttamaan Aktiven kasvua ja Aktiven palveluilla on synergiaetuja Healthian nykyiseen liiketoimintaan. Yhdistämisen myötä toimitilat muuttivat Helsingin ydinkeskustaan Iso-Roobertinkatu 3-5:een.

Vuoden 2015 teema oli kehitys. Teimme hartiavoimin töitä jatkuvan osaamisen kehittymisen varmistamiseksi ja tämä valinta osoittautui oikeaksi. Joulukuussa 2015 tehdyssä asiakastyytyväisyysmittauksessa saimme kaikkien aikojen parhaat tulokset sekä teimme uuden keskituntipalkkaennätyksen.

Vuosi 2016 keskittyi palvelumallimme päivittämiseen henkilökuntamme laajempaan kompetenssiin pohjautuen. Mallinsimme menestyksekkäästi toimintatapoja, joilla avata Suomessa toimivia suurasiakkuuksia.

Vuosi 2017 on mennyt päivitetyn palvelumallimme jalkauttamiseen Euroopan eri markkina-alueille, erityisesti Pohjoismaihin sekä Länsi- ja Keski-Eurooppaan. Syksyllä muutimme uusiin isompiin toimitiloihin Ilmalaan, MTV3:n päärakennukseen osoitteessa Ilmalankatu 2. Muuton syynä oli mahdollistaa toimintamme laajentamista uusien rekrytointien avulla ja nykyisissä tiloissamme meillä on riittävästi laajennusvaraa toimintamme kannattavalle kasvattamiselle.

Seuraa meitä: facebook youtube linkedin