Puhelinpalaverit

Puhelinpalaverit palveluna

Puhelinpalaveri on tehokas tapa saada kiireinen päättäjä keskustelemaan yhteistyöstä. Puhelinpalaverit ovat lyhyitä, korkeintaan 15 min kestäviä palavereita, joiden lopputuloksena myyjä voi tavata potentiaalisimmat prospektit kasvotusten. Ne ovat erinomaisia tilanteissa, joissa päättäjän kiinnostuksen voi herättää pelkän keskustelun avulla.

Puhelinpalavereiden avulla myyjille ei tule turhia tapaamisia, jolloin säästetään matkakuluissa ja myyntiresurssit saadaan kohdistettua ostovalmiimpiin prospekteihin.

Tämä palvelu on erittäin hyödyllinen tilanteissa, joissa päättäjät eivät sovi mielellään heti kasvotusten käytävää tapaamista tai jos kohderyhmät ovat suppeita ja mahdollisimman moni päättäjä täytyy saada antamaan lupa jatkaa neuvottelua yhteistyöstä.

Puhelinpalaverin avulla voidaan välttää myös yksi yleisimmistä uusasiakashankinnan sudenkuopista, eli tilanteet, joissa päättäjä torjuu tapaamiseen ja pyytää vain lisätietoja.

Mitä hyötyä on hankkia puhelinpalavereita palveluna?

Myyjien ajankäytöstä vähintään 20% menee prospektointiin ja päättäjien tavoittamiseen. Ulkoisen palvelutarjoajan avulla myyjien ajankäyttöä saadaan tehostettua, kun tämä aika saadaan täytettyä asiakaskohtaamisilla. Tehokkaampi ajankäyttö ja useammat asiakaskohtaamiset tuovat enemmän uusia asiakkaita, kun myynnin laatumittarit pysyvät vähintään samalla tasolla kuin myyjien itse tekemiin aktiviteetteihin verrattuna.

Puhelinpalaverit ovat tehokkaita tilanteissa, joissa halutaan tarkkaan valittuja päättäjäkeskusteluita ja myyjät päättävät, miten jatkavat myyntiprosessia per kontakti. Palveluntarjoajan vastuulla on sopia puhelinpalavereita vain sellaisille päättäjille, joiden kiinnostus palveluntarjoajan asiakkaan tarjoamiin ratkaisuihin on selvitetty yhdessä asiakkaan kanssa sovitun toimintamallin mukaisesti.

Miksi hankkia puhelinpalavereita palveluna Aktivelta?

Aktive sopii asiakaansa kanssa aina tarkat laatukriteerit yhteistyölle. Tämän avulla varmistetaan, että asiakkaan myyjät käyvät keskusteluja vain sellaisten päättäjien kanssa, jotka ymmärtävät, mitä hyötyä asiakkaastamme on heidän toiminnalleen. Laatukriteerit ohjaavat yhteistyötä ja mittaamme sovittuja asioita jatkuvasti yhdessä asiakkaamme kanssa. Näin varmistamme yhteistyön kannattavuuden kaikille osapuolille.

Haluatko tietää lisää? Ota yhteyttä!
Samu Tolvanen
+358 45 111 8242
samu.tolvanen(a)aktive.fi

Aktiven asiakkaita ovat mm.

Seuraa meitä: facebook youtube linkedin